Giáo án tiếng Anh lớp 5 Unit 1 – Lesson 1
Teaching aids: recording.
Resources: student’s book, workbook
Communicative approach.
Techniques:
– Asking the students to sing a song “Our Class”
1. Look, listen and repeat.
– Asking the Students to identify the characters.
Who are they?
– Asking the students to listen and repeat the short conversation
– Have students play role to read the dialogue in groups.
– Calling some pairs to read the conversation.
– Check Students understanding:
– Asking the Students to look at the pictures a, b, c and d on page 6 to name people in each picture. Asking the students to guess and complete the speech bubbles.
– Asking them to act out the dialogue 1.
Repeating the step with some other pairs for pictures
– Do as an example with picture a.
Teacher: What’s your address? – It’s……..
Student 1: – It’s……..
– Do the same
– Asking the students to work in pairs to play roles
Calling on some pairs to perform the task at the front of the class. Then, asking the whole class repeat all the phrases in chorus to reinforce their pronunciation.
– Asking everyone to open their students’ books on page 7.
– Asking them to look at modal sentences
– Asking the students to work in pairs to play roles
Calling some pairs to greet each other
IV.Conclusion and homework
– Asking the students to do Exercises A,B at home.
Học sinh sẽ được rèn luyện kĩ năng nghe nói, củng cố ngữ pháp tiếng Anh ở Lesson 1.
Phương pháp giao tiếp
E. Tiến trình giảng dạy: thời gian: 40-45 phút
Yêu cầu cả lớp cùng hát bài ” Lớp chúng mình”
2. Look, listen and repeat
Yêu cầu học sinh xác nhận định được đặc điểm
Who are they?
Yêu cầu học sinh nghe và nhắc lại đoạn hội thoại ngắn
Cho học sinh đóng vai để đọc đoạn hội thoại theo nhóm
Gọi một số đôi để đọc đoạn hội thoại
Kiểm tra sự tiếp thu của học sinh
Thực hành lại với một số nhóm khác theo các bức tranh
Cô giáo: What’s your address? – It’s…
Học sinh: – It’s…
Gọi một số nhóm lên thực hiện trước lớp. Sau đó, yêu cầu cả lớp nhắc lại tất cả các cụm từ trong đoạn thân bài để củng cố phần phát âm
Yêu cầu học sinh mở sách giáo khoa trang 7, theo dõi cấu trúc và đóng vai luyện tập theo nhóm
Gọi một số cặp lên để thực hành
IV. Tổng kết, bài tập về nhà
Giáo án tiếng Anh lớp 5 Unit 1 – Lesson 2
: student’s and teacher’s book, pictures, cassette.
– Asking the students to sing a song “Our Class”
Asking the students to look at the book at page 8.
Bring out the character and have the students guess what they are saying.
Set the situation: we are going to ask and answer questions about one’s nationality.
Asking the students to listen to the recording as they read the lines in the speech bubbles
Play the recording againđ for the students to repeat the lines in the speech bubbles two times.
Dividing the class into two groups.
Playing the recording again for the whole class to repeat each line in the speech bubbles to reinforce their pronunciation.
– Asking the students look at the picture and identify the characters.
-Teaching vocabulary: quiet, like, crowded, pretty
– Do picture A as a model.
– Asking the students to work in pairs to practice.
– Calling some pairs to talk in front of the class.
Asking the students to work in pair to ask and answer questions:
– Asking the students to do Exercises in Part E.
Giáo án tiếng Anh lớp 5 Unit 1 – Lesson 2
1. What’s your address?
Sau khi học xong, học sinh có thể
Phương pháp giao tiếp
Dành cho giáo viên: sách giáo viên, sách giáo khoa, tranh ảnh, đài
Dành cho học sinh: sách giáo khoa, vở, sách bài tập
Yêu cầu cả lớp cùng hát bài ” Lớp chúng mình”
Yêu cầu học sinh đọc sách trang 8
Đưa ra các đặc điểm để học sinh đoán xem các họ đang nói gì
Đặt tình huống: chúng ta sẽ hỏi và trả lời một số câu hỏi về quốc tịch của ai đó
Yêu cầu học sinh nghe băng khi họ đang đọc các dòng trong khung trò chuyện
Yêu cầu học sinh luyện tập lại 2 lần
Chia lớp thành 2 nhóm lớn: Phát lại băng, cả lớp đọc lại các dòng trong khung trò chuyện để củng cố phần phát âm
Yêu cầu học sinh xem tranh và xác định các đặc điểm
Dạy từ vựng: quiet, like, crowded, pretty
Thực hành cấu trúc với bức tranh A
Yêu cầu học sinh làm việc nhóm để hỏi và trả lời các câu hỏi sau:
IV. Tổng kết và giao bài tập về nhà
Yêu cầu học sinh làm bài tập phần E
Giáo án tiếng Anh lớp 5 Unit 1 – Lesson 3
At the end of the lesson, students can:
Vocabulary: city, village, mountain, tower
Modal Sentences:
– Greetings and check attendance
– Asking the students to sing a song “Our class”
– Play the CD and ask the students to repeat each line of the chant. Then change the role.
-Introducing the word stress ‘ city, ‘village, ‘mountain and ‘tower
-Asking the students to practice the sounds carefully
-Play the CD and ask the students to read, Then say the sentences aloud.
– Asking the students to look at the sentences and guess the suitable words to circle
– Playing the recording two times, students listen and circle.
– Playing the recording, students check their answers. Teacher gives the key:
– Asking the students to write on the board the sentences.
– Check and correct.
– Introducing the Chant Hello
-Turn on the tape.
– Asking the students to listen to the tape and repeat the chant.
-Teacher reinforce their pronunciation
IV.Conclusion and homework
– Asking the students to do exercises in (page 5, 7 in workbook) at home.
Giáo án tiếng Anh lớp 5 Unit 1 – Lesson 3
Ở Lesson 3, học sinh sẽ tập trung học trọng âm, phát triển kĩ năng nghe, đọc, viết.
Sau khi học xong, học sinh có thể
Dành cho giáo viên: Sách giáo khoa, sách bài tập, đài, thẻ từ vựng về các ngày
Dành cho học sinh: sách giáo khoa, vở, sách bài tập
Phương pháp giao tiếp
Bật đài, yêu cầu học sinh nhắc lại các lời bài hát, sau đó đổi vai
Giới thiệu trọng âm các từ: ‘ city, ‘village, ‘mountain and ‘tower
Yêu cầu học sinh thực hành các âm một cách cẩn thận
Bật đài, yêu cầu học sinh đọc to lại các câu
Yêu cầu học sinh nhìn các câu và đoán các từ thích hợp để khoanh tròn
Cho học sinh nghe hai lần để chọn đáp án
Giáo viên chữa bài
Yêu cầu học sinh viết các câu lên bảng
IV. Tổng kết, bài tập về nha
Làm bài tập trang 5,7 trong sách bài tập